onsdag 12 augusti 2009

Om vad man har på sig

Jag har varit och badat med hunden idag. Vi var nästan ensamma vid sjön, troligen på grund av ett stillsamt duggregn. Jag tänkte vara badkruka idag, drog på mig en tjocktröja och satte mig på en grästuva och tänkte att hunden kunde roa sig själv en stund. Men även om han är en mästare på att roa sig själv i vanliga fall, så är han inte det vid sjön. Då vill han leka med mig. Plaska, simma och jaga apport. Så det blev inte till att vara badkruka idag heller. Jag fick helt sonika ut och simma en runda. Och det var riktigt skönt - idag också.

Hur som helst, det var egentligen inte det jag tänkte komma till. Det jag tänkte att jag skulle komma till har med skillnaden på badkläder och vanliga underkläder att göra. Varför är det värre att visa sig för grannarna i bh och trosor än det är att visa sig i bikini på stranden? Det är till och med ok att visa tuttarna på stranden, men fy hundan vad det skulle gås igång om man hade gjort det på balkongen. Det är väl inte så att tuttarna blir snyggare i närheten av vatten...?

Update:
Mer om vad man har, eller inte har, på sig finns här!

Inga kommentarer: