tisdag 4 augusti 2009

Om skavsår

Jag blev inspirerad av Linda, gav hunden förmaningstalet och så gav vi oss ut på en joggingrunda. Jag har alltid haft missbildade fötter, förutom dess storlek så syns det inte på ytan, men jag får enorma skoskav av alla skor tills jag gått in dem, sedan får jag skoskav för att jag slitit upp tyget i skorna. Just detta paret skor har jag bara fått skav av när jag har gått i dem, alltså inte när jag joggat. Men inte idag, halvvägs hörde jag hur det krasade i skorna och kände huden slitas loss och gnaga mot skorna. En bit innan den förutbestämda rundans slut fick jag ge upp. Visst flåsade jag som fan, men det var inte kondisen (eller rättare sagt bristen på den) som fick mig att sluta springa. det var de där jävla skaven. Sedan fick jag linka hemåt med skorna i handen.

Såhär är det varje gång jag ska börja röra på mig. Efter första dagen - skoskav. Sen ger jag mig fan på att det inte ska få hindra mig och tejpar fötterna med eltejp för att inte skava upp dem nästa gång. Efter tre gånger blir jag sjuk, förkylning, maginfluensa eller influensa. Det är faktiskt inte kul.

Nu sitter jag här och eftersvettas, är irriterad som fan och förbannar min fötter. Fan!

Inga kommentarer: