lördag 29 augusti 2009

Om ångest

Jag var i en skoaffär härom dagen, innan VIP-invigningen närmare bestämt. Om det är något som ger mig ångest så är det skoaffärer. Jag har stora jävla missbildade fötter. Ibland, mycket sällan, så hittar jag ett par skor i helt vanliga skoaffärer, typ DinSko eller Skopunkten. Budgetvarianter helt enkelt. Sällan. Och när det väl händer så tar det ungefär tre månader att gå in dem, under den tiden har jag skoskav DeLuxe och tväront i fötterna. När skorna väl är ingångna så släpper innersulan, och det brukar vara begynnande hål i sulan. Så då är det ungefär en månad som jag kan använda skorna utan några problem, sen måste jag kasta dem... Visst vet jag att man kan köpa dyra skor som håller länge, är fotriktiga och att de finns i större storlekar. Men ekonomin har knappast tillåtit det de senaste åren - faktiskt.
Härom dagen var det meningen att jag skulle fixa något snyggt att ha på mig, alternativt så skulle jag hitta ett par skor att ha till min klänning. I klädväg var det öken för just den storlek och budget jag var tvungen att rätta mig efter. Så jag styrde kosan mot skoaffärerna, där jag möttes av höstens trend. Svarta skor med jävligt höga klackar. Om man inte vill ha det så fanns det Foppatofflor också att välja mellan. Jävla kontrast måste jag säga.

Jag hatar skoaffärer!

Inga kommentarer: