torsdag 20 augusti 2009

Mitt i natt

Jag somnade i soffan innan, i knät på mannen jag älskar. Sedan gick vi in och la oss i sängen. Sen kunde inte jag somna igen. Nu sitter jag här och blir trött igen.

Idag har jag firat älsklingens födelsedag, som egentligen var igår. Han var upptagen med styrelsemöte igår och jag har varit ledig idag, så det passade bra.
Jag hade tänkt städa så att lägenheten var fin, köpa en present till honom trots att ekonomin är kass, laga en god middag och sen skulle vi mysa hela kvällen. Så blev det - inte.

Hela förmiddagen låg jag i sängen och läste om klickerträning och kollade på filmer om det samma. Gick en promenad och tränade med hunden. Tänkte att städa, det hinner jag sedan.
Käkade lunch och promenerade sedan via djuraffären till köpcentret som inte ligger alls långt härifrån. Missbedömde sommarvärmen och håll således på att smälta bort i värmen under promenaden.

Väl shoppandes kom jag på en hel del jag skulle kunna köpa för att slå in i paket åt honom. Inget av det han verkligen och egentligen vill ha, men så har inte jag obegränsat med stålar heller. Älskling, jag är ledsen, det blev reafynd i år. Jätteglad blev han för nya mysbrallor, kallingar och ett par shorts. Jätteglad blev jag när kassörskan berättade hur mycket jag skulle betala.

På vägen hemåt handlade jag mat. Mat för att göra plankstek, budget med fläskfilé, men whatthefuck. Väl hemma visade det sig att den ena plankan delat sig och blivit obrukbar i matlagningssammanhang. Det fick bli plankstekt kött och grönsaker. Och så fick potatismoset klara sig utan ugnsvärme just idag. Hemlagad bearnaisesås - of course. Å så glass efter det.
Mätta och belåtna hamnade vi sedan i soffan, där jag som sagt somnade.

Borde kanske ge kudden en chans till nu, eller vad tror ni?

Inga kommentarer: