söndag 16 augusti 2009

Om frustration

Jag vill, men orkar inte. Jag orkar, men kommer inte på något att göra. Jag passar på att titta på tv, zappar genom alla kanalerna och lyckas pricka reklamen på alla. Jag sätter mig vid dator, läser bloggar och tänker en massa. Tiden springer iväg. Tänker på allt jag borde, men vet inte vart jag ska börja. Saknar att läsa på för att göra en uppgift, men har inte intresse att läsa på utan anledning. Saknar anledning. Är lat. Blir irriterad på att ingenting händer, men vill bara vara kvar när det händer något. Så mycket som flyter förbi, jag ser på och tänker att om jag hade försökt så hade jag kunnat fånga det, men jag gör det inte. Frustration. Apatisk rastlöshet. Irritation över ingenting, och allting, mest på mig själv för att jag irriterar mig. I tankarna, långt borta. Vad tänker du på? Jag vet inte. Jag är lycklig, men inte glad, inte idag. Brukar vara glad, men inte idag. Jag vet att man inte måste vara glad jämnt, men det är inte kul att vara oglad och frustrerad. Vill skrika, men sitter tyst. Vill inte gråta, men tårarna rinner.

Inga kommentarer: