tisdag 29 september 2009

Om logik

Små tankar om att läsa tidningen.

Vi tillhör den skara som får papperstidning varje morgon. Sydsvenskan. Inget präktigt alls med det, för oftast använder vi den bara som dörrmatta. Lite av en bonus med att ha brevinkast iställer för brevlåda. Jag vet förresten en kille som trodde att dörrposten var brevinkastet. Men det var inte alls dit jag ville komma.

Det finns dagar då vi läser tidningen, och jag blir lika förbryllad varje gång det händer. Varför ligger del B inuti del C som ligger inuti del A?


Jag skulle kunna tänka mig förklaringen att man hade en A-del med nyheter, och en B-del med kultur. Sen kom man på att man ville ha en C-del med lokala nyheter. Men varför ligger B-delen inuti C-delen?

Någon som vet, tror eller vill gissa?


2 kommentarer:

Malin Å sa...

Jag tror stenhårt på att de gör det för att jävlas! :)

Emma sa...

Kan vara så... i så fall ska det hämnas...