tisdag 1 september 2009

Om hunden

Jag driver min hund till vansinne. Det är meningen. Han har nämligen koncentrationssvårigheter modell DeLuxe. Imorron ska vi på säsongens andra agilityträning. Om han ska lyckas koncentrera sig under hela träningen så krävs det att han är fullständigt utvilad och rent knäpp i huvudet av understimulans. Då är han så in i helvete taggad. Det är bra. I våras när vi tränade så låg han däckad i minst två dagar efter att ha blivit utmattad. I sommar har vi tränat mental och fysisk uthållighet. Igår gick vi en monsterpromenad på två och en halv timme. Idag ligger han och piper av tristess. Han har precis varit ute på kisserunda, så det är inte därför han piper. Han tycker helt enkelt att jag är skittråkig. Känns som om jag lyckats med min träning. Men fan va dryg han är.

Inga kommentarer: