måndag 14 september 2009

Om kryss i taket

Idag är det många kryss i taket. Eftersom jag har målat taket själv så blir det bara i tanken.

Men ändå, lyssna på det här.
Igår städade vi hela lägenheten. Den är nu så skinande ren att hunden halkar när han går. Han har inte längre några drivor med hundhår att luta sig emot.
Igår gick jag och la mig innan den korta visaren passerade 10, efter att jag och maken gått en promenad tillsammans i höstrusket.
Imorse vaknade jag klockan 5 och tyckte att livet kändes trevligt ändå. Mamma, håll i dig nu. Jag gick upp då när jag vaknade och gick en halvtimmesrunda med hunden.
När vi kom hem så kokade jag en stor portion gröt, kokade kaffe och väckte maken. Sedan åt vi frukost tillsammans, och läste tidningen.
Jag var sen till jobbet. Det är jag alltid, ca 2 minuter sen. Det har jag alltid varit, och alltid har folk sagt att då får jag gå upp fem minuter tidigare. Idag har jag bevisat att det inte hjälper.

Ikväll ska jag ta mig an stryktvätten. Men först ska jag ligga i soffan en stund, och bara njuta av hur tillfredsställande det känns att vara jag idag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Heja Emma!Jag blir smått rörd när jag läser att min lilla tös har blivit stor. Du är ju till och med fru, nu! Stackars Pricken bara, han har det inte lätt när det är rent. Han har kanske till och med ett rent helvete!!!