tisdag 5 januari 2010

00-talet

Tio år, som gått så fort, men som har haft ett enormt innehåll.

Jag har, i delvis kronologisk ordning...
... blivit av med oskulden
... blivit myndig
... tagit körkort
... handlat på systemet för första gången (och ett par därtill)
... varit kär ett par gånger
... varit frustrerad över att de där gångerna inte varade längre och att den rätta inte ville infinna sig
... varit på Island och jobbat
... plockat hem en hund från nämnt land
... läst en gymnasieutbildning
... tappat hästintresset
... tagit studenten
... jobbat med hästar
... supit
... läst på komvux
... gjort av med familjens hästar
... börjat umgås med folk jag känt hela livet men aldrig känt
... slutat umgås med folk jag trodde att jag skulle vara nära hela livet
... pluggat fysik och matte
... flyttat hemifrån och hem igen ett par gånger
... delat bostad med underbara människor
... blivit sårad in i hjärteroten
... träffat den stora kärleken
... pluggat till undersköterska med svärmor som lärare
... förlovat mig med kärleken
... skaffat bil, hund och bostadsrätt med densamma och renoverat den sistnämnda
... lärt mig massor om världen och om mig själv men framför allt att ta Carpe Diem på allvar.
... blivit nykterist - nästan
... fått en fast anställning som det jag är utbildad till
... varit på ett par begravningar
... gift mig
... badat
... blivit Mac-användare
... åkt pulka
... gråtit
... skrattat
... haft sex på konstiga ställen och till sängs
... firat Alla Hjärtans Dag med partner
... sårat folk jag tyckt om
... gjort bra och dåliga val
... röstat ett par gånger
... blivit fadder åt bästa vännens son
... sovit mycket
... och säkert en hel del massa saker till.

Inga kommentarer: